Loading...

Online træning med fysioterapeut Pernille Springer giver dig en stærk core 

 

Stærk Core

 

Få stærke ryg- og mavemuskler på 2 x 15 min om ugen - 

 

4 opbyggende programmer til dig med rygproblemer

  

 

  • Træt af at føle dig svag i ryggen?
  • Nervøs når du skal løfte tunge ting i din hverdag, fordi du ikke kan stole på din ryg?
  • Irriteret over altid at føle dig stiv i ryggen?
  • I tvivl om, præcis hvilke rygøvelser, der er optimale for dig?
  • Nysgerrig på, hvilke resultater styrketræning for ryg- og mavemuskler kan give dig?

 

Træn med på de 4 korte, kompakte og vel gennemtænkte programmer. Pernille tager dig fra let, skånsom coretræning til kraftfuld og effektiv træning. Så du holder dig stærk og fri til at bevæge dig nu - og i fremtiden.

 

"Med "Stærk Core" programmet får du et nemt, overskueligt og effektivt program, der kan passes ind i hverdagen. Og du kan starte på det niveau, der passer dig. Hvis du ikke allerede har prøvet det, så er det bare om at komme i gang - det skylder du din ryg :-)".

Dorthe Kiærulff - Aktiv kvinde med et par rygoperationer i bagagen

 

  

Stærk Core:

 

  • Programmer i 4 niveauer - fra nyligt opereret til sportsaktive
  • Start ud på det program, der passer dit niveau. Når du er for stærk til ét niveau, står næste niveau klar
  • Let at følge - på små videoklip, follow-along video eller program på skrift
  • Programmernes opbyggende design giver dig indhold til træning i 3 - 8 måneder (afhængig af dit udgangspunkt)
  • Optimal opvarmning på follow-along video - afpasset hvert enkelt træningsprogram
  • Test-dig-selv modul, så du er sikker på, at du kun træner øvelser, der påvirker din ryg positivt
  • Mulighed for at sparre med andre og kick-starte din træningslyst i den lukkede Facebook gruppe "Stærk Core" 
  • De lette programmer kræver kun en træningsmåtte. De svære programmer kræver også vægt, f.eks. i form af kettlebells
  • Øvelserne træner ikke kun dine ryg- og mavemuskler - du får også trænet bækkenbund, ben, skuldre og nakke - kort sagt; effektiv træning for hele kroppen
  • I gang med det samme - du får adgang til alle online programmer og videoer 1 min efter du har tilmeldt dig, og de er dine "for life"

  

Programmerne bygger på Pernilles 15 års erfaring som fysioterapeut, på adskillige uddannelser hos verdens førende smerte- og træningseksperter samt på spørgeskema undersøgelser udfyldt af knapt 200 mennesker med rygproblemer. Alt for, at du med et minimalt tidsforbrug kan opnå maximal styrke, smidighed og bevægefrihed i din ryg.

 

"Alt i alt inspirerende, overskuelige, spiselige og vel tilrettelagte træningsprogrammer for alle os med (eller uden!) rygproblemer. Pernille er positiv, glad, behagelig og super kompetent - Jeg er fan!".

Sussie Kraglund, aktiv og nysgerrig kvinde med rygudfordringer

 

 

Programmerne giver dig:

 

  • Øget styrke, så du får lettere ved havearbejde, løfte kufferter, bære indkøbsposer, løfte børn/børnebørn og løfte ting ind/ud af bagagerummet
  • Mere styrke når du dyrker sport. Stort set alle sportsgerne stiller krav til dine coremuskler
  • Mere bevægefrihed til f.eks. at tage sokker på, komme let op/ned at ligge på gulvet og komme ind og ud af bilen
  • Øget smidighed og bevægefrihed i dine ynglings sportsgrene

 

 

Få stærk core og træn med fysioterapeut Pernille Springer

  

 

     

Du får også:

 

  • Videoer med viden om dine coremuskler og deres funktioner. Du får svar på spørgsmål som; "skal jeg knibe i bækkenbunden?", når jeg træner og "skal jeg suge navlen ind?" (hint: det skal du ikke....)
  • Videoer med koncentreret viden om 13 rygdiagnoser fordelt på 11 videoer, hvor du lærer hvad diagnosen betyder, hvordan du skal forholde dig og hvad den konkret betyder for dit valg af core trænings øvelser:
  • Diskusproblemer (prolaps, protusion, degeneration)
  • Holdningsændringre (scoliose, Scheuermann)
  • Knogleskørhed
  • Slidgigt oo Stenose
  • Spondylolistese (fremadglidning af ryghvirvel)
  • Modicforandringer
  • Rectus diastase
  • Stivgørende operationer
  • Uspecifikke lænderyg smerter
  • 2 neuro-flow opvarmningsvideoer, der øger din rygs smidighed, når du hhv. bøjer og strækker den
  • Redskaber til, hvordan træning 2 gange om ugen bliver en naturlig og glædelig del af din hverdag - nu OG om 1 år
  • 15 % Rabat på indkøb af coretrænings redskaber hos "Den Intelligente Krop"

 

 

Stærk Core er til dig:

 

  • Der føler dig svag i ryggen, og som derfor ikke føler, at du kan "stole på" din ryg
  • Der drømmer om at blive stærk og smidig i ryggen, så du kan gøre og bevæge dig, som du vil 
  • Er træt af at være forvirret over hvilke øvelser og programmer, der er bedst for netop dig
  • Der vil tage din rygs sundhed i egne hænder, så du undgår at ende svag, stiv og smerteplaget
  • Der ikke er bange for at trække i arbejdstøjet og afprøve øvelser og programmer
  • Alle fra nyopererede (for min. 4 uger siden) til sportsaktive, kan få øget styrke af at træne programmerne

 

I tvivl om programmet er egnet for dig og din evt. rygdiagnose? (klik her)

 

 

Stærk Core er ikke for dig der:

 

  • Er opereret indenfor den seneste måned (konsulter din læge om, hvornår det er OK at du opstarter træning)
  • Hvis du har haft daglige rygsmerter i mere end 3 måneder bør opstart af træningsprogrammerne ske i samråd med din læge eller behandler
  • Ønsker personlig sparring og træning - programmerne er designet til resultatgivende selvtræning

 

 

Det får du:

 

  • Når du har tilmeldt dig ved at klikke på den røde knap herunder, får du en velkomstmail
  • I den finder du information om, hvordan du let logger ind på programmerne
  • Når du er logget ind har du adgang til alle 4 core programmer, små opvarmningsvideoer, test-dig-selv modulet, video med svar på spørgsmål om coremusklerne og meget mere........
  • Programmerne er dine "for life"
  • Du kan se og følge øvelserne på din mobil, tablet eller computer. Du kan træne udendørs, indendørs eller i træningscenter som det passer dig.
  • De første programmer kræver bare et behageligt træningsunderlag (blødt gulvtæppe eller en træningsmåtte). De sværere programmer kræver også noget træningsvægt - f.eks. i form af én/flere kettlebells.
  • Du får også link til den lukkede Facebook gruppe "Stærk Core", hvor du kan netværke med andre "rygudfordrede". Her holder vi hinanden kærligt i ørerne, så du får passet din træning
  • Og du får rabatkoden til indkøb af træningsredskaber hos Den Intelligente Krop

 

 Få stærk core og træn med på Stærk Core - et træningsforløb udviklet af fysioterapeut Pernille Springer

  

   

 

 

Kig indenfor:

  

  

 

Det har et udsnit af 220+ andre fået ud af "Stærk Core"

 

"Jeg bruger meget at henvise til dinryg.dk til vores ryg patienter, hvis de ønsker mere inspiration til deres hjemme øvelser. Vi går meget op i at få mere viden til effektive øvelser til vores patienter. Desuden underviser jeg i pilates med fokus på elastisk fascie bevægelse. Jeg har anbefalet mine hold deltagere at træne efter "Stærk Core", netop fordi øvelserne bliver formidlet så godt.   

Personligt har jeg lavet mere intens træning udfra dine programmer i 2 uger nu, for at prøve det af. Jeg kan bestemt mærke, at det har hjulpet på min ryg.

Syntes du gør det fantastisk og dine beskrivelser og videoer er bare så gode og forståelige! Bliv endelig ved med det ."

Lonnie Jørgensen, Muskelterapeut hos Kiropraktisk Klinik Solrød

 

★★★

"Det er lækkert, at programmet er så specifikt, nemt at huske og hurtigt at lave. Det gør det nemmere at få passet træningen ind i hverdagen, end f.eks. en tur i træningscenteret". 

Julie S.

 

★★★

"Jeg er på trin 1, og de øvelser er bare lige det, min lænd er glad for. Især øvelserne hvor man drejer fra side til side, samt ruller med benene i cirkler.  
 
Efter en lang arbejdsdag, er det bare dejligt lave programmet. Den første uge, tænkte jeg, at det da vidst ikke kan give ret meget, men jo mere energi og koncentration jeg har lagt i det, jo mere kan jeg mærke at det er effektivt. 
 
Jeg er rigtig glad for follow along videoer, for så skal jeg bare følge dig og det gør programmet meget nemmere. Håber, at du kommer med flere programmer, så jeg kan få gang i mine muskler i hele kroppen."
 
Sonja Kramer
 
 
★★★

"Det er gode programmer og de er opdelt i forskellige trin. Det hjælper på, at man ikke overdriver fra starten".

Heike Jacobsen 

 

★★★

"Jeg har trænet programmet 2 x ugl, og jeg har oplevet øget styrke og mere velvære. Jeg kan rigtigt godt lide ben øvelserne og skrå maveøvelser. Jeg vil anbefale programmet til andre, fordi det er nemt, effektivt og hurtigt lavet derhjemme".

Sanne

 

★★★

"Med en hverdag med mange aktiviteter kan det være svært for mig, at finde tid til holdtræning – ja i det hele taget finde tid til træning. Jeg har et antal rygoperationer med i baggagen, hvorfor det er vigtigt, at jeg får gennemført min træning. Så derfor er det komprimerede online ”Stærk Core” program lige noget for mig. Jeg nyder, at jeg kan kigge øvelserne igennem én for én, og hurtigt sikre mig, at jeg laver øvelserne rigtigt". 

Dorthe K.

 

★★★

"Jeg kan sidde, gå og stå lidt længere, end før jeg begyndte. Du er super god til at forklare og sammensætningen af øvelserne er helt rigtig for mig." 

Heidi Bille

 

★ ★ ★ 

"Programmet er nemt at følge. Der er gode forklaringer i videoklippene, og jeg bliver guidet, så jeg kommer godt ind i øvelserne på en sikker måde. Det bedste er også, at for nogle mennesker, som min mand, så passer hjemmetræning bedst i husets trygge rammer".

Annika J.

 

★ ★ ★ 

"Jeg er vild med, at man enten kan nørde lidt med de enkelte øvelsesvideoer og træne fokuseret i sit eget tempo. Eller man kan vælge at følge ”follow along videoen”, hvis man har behov for at blive taget ved hånden, koble autopiloten lidt til og ikke har så meget tid. Sidstnævnte er en ikke uvæsentlig faktor i en travl hverdag. Jeg klikker bare på ”follow along” og følger med på skærmen – nemt og bekvemt! Forresten, TAK fordi du også i follow-along videoerne giver forslag til op- og nedskalering af de enkelte øvelser; det er super fedt!". 

Jeg ELSKER, at der også er lidt teori og forklaring med omkring hele core-muskulaturen og hvordan det hele virker og aktiveres - dét er guf for en ”bevægelsesnørd” som mig". 

Sussie Kraglund

 

★★★

"Jeg vil bestemt anbefale "Stærk Core" for jeg kan mærke, det hjælper at arbejde med problemerne. Jeg har klart en bedre kropsfornemmelse, bedre smidighed, men mine lændesmerter driller mig stadig, håber træningen vil hjælpe."

Hanne Landbo

 

★★★

"Det er så rart at kunne logge ind på de super gode øvelser og programmer, når det lige passer ind i ens program. Der er for det første nogle super gode videoer/øvelser - og for det andet er det bare så fantastisk fleksibelt. Super koncept du har "opfundet".

Susanne Jørgensen

 

★★★

"Alle tror, at solen skinner i dag, men nej. Det er min glorie, der oplyser hele kommunen :-) For 3. gang lægger jeg øvelser fra programmet ind som en del af min rutine i fitnesscenteret. Det føles så godt".

Linda Ågren

 

★★★

"Jeg oplever, at du giver en tydelig instruktion til øvelserne. Jeg er glad for øvelserne og bruger dem som supplement efter spinningstimer og de dage, hvor jeg ikke træner yoga."

Dorrit

 

★★★

"Jeg har gennemprøvet dine øvelser, og de virker rigtigt godt. Der er nogle gode varianter, som jeg godt kan lide."

Lars

 

★★★

"Jeg er VILD med programmet. Specielt fordi du kører hele programmet igennem, og jeg springer ikke over noget, for jeg skal jo følges med dig. 
Jeg træner 2-3 gange om ugen og er på trin 3 nu. Jeg kan allerede mærke, at jeg har fået øget styrke og smidighed. Det er supergodt for mig at få "muskel kollegerne" til min lænd trænet.

Jeg har haft en diskusprolaps mellem 2. og 3. lændehvirvel og en discusbulging mellem 4. og 5. lændehvirvel. Jeg har trænet regelmæssigt, ca 10-15 min om morgenen og det har været godt, men jeg kan mærke, at det er godt at få flere styrkeøvelser koblet på (fra Stærk Core, red.) og at øge sværhedsgraden.

Så tak for et godt program og ikke mindst for at holde motivationen oppe ved bl.a at sende mails."

Kirstine

 

★★★

"Jeg er glad for de øvelser jeg har lavet og oplever ikke helt de samme smerter som jeg plejer samt mere udholdenhed i øvelserne.
 
Jeg kan i det hele taget godt lide dit koncept  - dejligt at blive guidet igennem øvelserne samtidig med, at jeg bliver gjort opmærksom på, hvordan jeg kan lave øvelser letter og sværere, hvis jeg har behov for det.
 
Jeg synes det er dejligt at få noget nyt og afvekslende der kan inspirere mig. Jeg har en scoliose så det kræver daglig træning/øvelser og jeg kører død i det, hvis det altid er det samme."

Annette 

 

★★★ 

"Allerførst vil jeg sige, at jeg er meget glad for at deltage og bruge øvelserne. De er inspirerende for de øvelser jeg i øvrigt laver.

Jeg synes at øvelserne giver en god kropsfornemmelse også i dagligdagens arbejdsstillinger. Jeg har gode mavemuskler og god smidighed, men må stadig have fokus på ryg og ben. Benøvelserne er rigtig gode for mig.

Jeg kan godt lide den video, hvor du kører alle øvelserne igennem med tid på og kommentarer. Jeg synes at du gennemgår øvelserne grundigt og let forståeligt. De øvrige videoer om forskellige emner er tilpas korte og præcise i fremlæggelse og ordvalg. Jeg skal have udskrevet øvelserne på papir, så snart jeg har fået gang i en ny printer. Dejligt at du også giver denne mulighed.

Jeg fortsætter gerne med andre og nye øvelser fra dig". 

Merete

 

★★★

"Jeg har opnået større bevægelig i lænden. Jeg har nemmere ved at bukke mig på arbejdet, hvilket jeg gør rigtig meget, da fodlisterne jo sidder nede ved gulvet". 

Anni Laursen

  

★★★

"Har helt sikkert fået større smidighed, balancen er blevet bedre, føler at kroppen er veltilfreds efter øvelserne, hvilket giver en god start på dagen. 

Jeg starter med at følge program to, følger dine instrukser i videorene hver gang, for ikke at komme ud i noget "skidt". Derefter plukker jeg lidt i program tre, fire venter jeg lidt med.

Ryg svaje øvelserne gør rigtig godt, og selvfølgelig din positive tilgang til øvelserne. Jeg anbefaler allerede dine programmer, fordi de virker på mig, og uanset hvad man fejler er der mange blide øvelser."

Klint Olsen

 

 ★★★

"Jeg har fået øget styrke i ryg og lår, og er mere rank i ryggen. Jeg har også færre smerter. Jeg kan godt li', at programmet er delt ind i flere sværhedsgrader, samt de mails du løbende sender ud med gode råd."

Christina Sørensen

 

★★★

"Jeg føler, at ryggen er blevet stærkere. Jeg får ikke så ofte den trætheds og sviende fornemmelse i lænden som før. Jeg kørte for nylig hele vejen til Kbh i bil, uden at få lændesmerter, det har jeg ikke prøvet i flere år. :-) Det bedste er, at øvelserne virker og at man ikke nødvendigvis behøver at bruge lang tid på træningen."

Bente Larsen

  

★★★

"Tusind tak for mail med videoer om rygdiagnoser og træning i Stærk Core programmerne. Jeg er så (u-)heldig at jeg er opereret 5 gange i lænderyggen (stivgørende operation) og derudover har fået skoliose som følge af langvarig fejl-holdning og skævvridning. Selvom jeg har set billeder af ryggen utallige gange ved rygkiruen, er det en stor hjælp at se dine info videoer som virker mere "nede på jorden" og forklarer så fint, hvad man skal være særlig OBS på i sin træning."

Helle Hansen 

 

★★★

"Nu er jeg i gang igen, så ofte jeg kan, hvilket vil sige 4-5 gange pr uge, og jeg har lavet et kombi-program af dine core-øvelser og tidligere maveøvelser. Jeg kan så småt mærke lidt bedre styrke, fx i anstrengelsen når jeg laver squats (benbøjninger, red.). Men vigtigst er, at jeg mentalt føler at jeg GØR noget. Og jeg tror, at det bliver lettere at komme i gang, jo mere vane jeg kan opbygge omkring træningen. Jeg kunne sagtens finde på, at anbefale dit program, hvis jeg støder på folk som skal genoptræne deres ryg eller nogen som har brug for selvdyrkemotion, ligesom jeg selv har."

Mette fra Fyn

 

★★★

"Er faktisk glad for onlinetræninger. Kan lave dem når det passer mig. Nogen gange tager jeg et helt forløb, andre gange plukker jeg det ud, der gør godt for mig. Men jeg kan jo altid gå tilbage i programmet, når det passer mig. Jeg har anbefalet dig til mange andre, da jeg synes det giver noget og der er flere indfaldsvinkler."

Marianne Kock

  

★★★

"Jeg vil anbefale dit "Stærk Core" til andre, da det for travle mennesker er en rigtig god løsning at kunne gå lige til sagen hjemme hos sig selv, når det passer ind i logistikken." 

Pernille Reenberg

 

 

stærk core

 

 

 

 

Har du andre spørgsmål til "Stærk Core"? Læs og få svar HER.

  

 

"Gennem 4 opbyggende programmer genopdager du din styrke og får din bevægefrihed igen" 

 

Træn online med fysioterapeut Pernille Springer og få stærk core