Loading...

Stærk, smidig, smertefri ryg

 

 

Få stærk, smidig og smertefri ryg

 

15 ugers personlig træning med Pernille på mikro-hold. 

 

 

For dig med eller uden rygdiagnoser, der er træt af, at rygproblemerne rammer i perioder. I løbet af 15 ugers træning, følges vi tæt, så du kan tage kontrollen over ryggen tilbage. Pernilles U-M-K-Ø-Ø-F model sikrer dig solide resultater, så du kan genvinde din styrke, og sidde, stå og røre dig som du vil. 

 

 

Kender du det her:

 

  • Træt af, at rygsmerterne bliver ved med at vende tilbage i perioder?
  • Bare tanken om at løfte indkøb, kufferter eller børn, gør dig træt i ryggen
  • Ryggen føles stiv, når du skal op at stå eller ind i bilen
  • Træt af at være afhængig af hjælp fra behandlere, når du får ondt i ryggen?
  • I tvivl om hvilke rygøvelser, der er rigtige og effektive for dig - og din ryg?

 

 

Så kender du sikkert også noget af det her:

 

  • Rygsmerterne tapper dig for energi, og du bliver iblandt bekymret for, at du aldrig slipper af med dem?
  • Nervøs når du skal løfte ting i din hverdag, fordi du ikke kan stole på din ryg?
  • Du har måske måttet droppe (eller skrue ned) for din favorit sport, større sammenkomster eller aktive ferier
  • Hus- og havearbejde må tages i små bidder, hvis ryggen skal kunne følge med
  • Ærgelig over, at du ikke får trænet, selvom du ved det er godt for både dig og ryggen?

 

 

Der findes heldigvis en løsning:

 

  • Så du kan tage kontrollen tilbage og igen få en velfungerende ryg
  • Større styrke, mere bevægefrihed og færre smerter er lige indenfor din rækkevidde
  • Og uden du behøver at svede i timevis i fitness centeret flere gange om ugen
  • Faktisk er bare 1 times træning med mig om ugen nok, når du samtidigt bruger 5 minutter dagligt på én øvelse hjemme
  • (Træningsfreak? Bare rolig, så finder vi mere træning til dig :-)

 

 

Tilmeldingen til holdet åbner i slutningen af juni. Vil du have (uforpligtende) besked, når du kan snuppe en plads?

 

Stærk, smidig og smertefri ryg

Navn:
E-mail:

 

 

 

Michaels resultater med "Smertefri Ryg" forløbet

 

 

Efter de 15 ugers træning kan du:

 

  • Deltage længere tid i fester eller møder, fordi det ikke længere er umuligt at sidde ned
  • Stå og gå som du vil, så køkken-, hus- og havearbejde ikke længere skal udføres i små bidder
  • Få mere energi, fordi rygsmerterne ikke længere tapper dig
  • Bruge færre kræfter på at bekymre dig om, hvad der er "galt" med din ryg, nu hvor du ved hvordan ryggen og smertesystemet fungerer

 

Nyere undersøgelser viser, at hvis man scanner raske mennesker, der aldrig har haft ondt i ryggen, så har 75 - 80 % af dem alligevel én eller flere skader i ryggen. De har altså én eller flere skader / rygdiagnoser men INGEN smerte. På dette forløb får du øvelser, viden og redskaber, der kraftigt øger muligheden for at blive smertefri til trods for evt. diagnoser.

 

 

Bjarne Christensens resultater med "Smertefri Ryg"

 

 

På de 15 uger får du også:

 

  • Mere bevægefrihed til at tage sokker på, komme op/ned fra gulvet og komme ind/ud af bilen
  • Øget styrke, så du får lettere ved havearbejde, bære indkøbsposer, løfte (børne)børn, løfte ting ind/ud af bagagerummet
  • Mere styrke og bevægefrihed i dine yndlings sportsgrene, da stort set al sport indvovlerer ryggen

 

 

Lone Rytter

 

 

>>> Se videoer med 10 andre, der tidligere har trænet med Pernille her <<<

 

 

Træningsforløbet er for dig:

 

  • Der haft haft tilbagevendende rygsmerter i perioder on/off de sidste måneder - eller i mange år 
  • Der ikke har haft daglige rygsmerter i længere tid end 1 år
  • Der har én eller flere rygdiagnoser*
  • Der ikke har en rygdiagnose, men som har rygproblemer alligevel
  • Der er rygopereret for mere end 4 uger siden
  • Der ikke er rygopereret

 

 

>>> Få svar på, om forløbet er noget for netop din rygdiagnose, samt dit niveau her <<<

 

 

Træningsforløbet er ikke noget for dig:

 

  • Der ikke er interesseret i at ændre noget i din hverdag eller bruge tid på rygtræning
  • Der har længerevarende rygsmerter (daglige smerter i over 1 år) 

  

 

Lisse Kristensen

 

 

På "Stærk, smidig og smertefri ryg" får du:

 

  1. Afdækket 20 mulige rygsmerte triggers, så du ved hvilke, der er dine unikke triggers - og hvordan du let eleminerer dem én for én
  2. Sikkerhed i at teste dig selv, så du VED hvilke øvelser, der gør en positiv forskel for din bevægefrihed og dine rygsmerter (..... og hvilke øvelser, der modsat er spild af din tid)
  3. Testet 8 kategorier af øvelser og nøje udvalgt, hvilken ene øvelse, der lige nu er den centrale på din vej mod en smertefri ryg
  4. Evnen til at udføre øvelserne med høj kvalitet, så du får stor effekt selv efter en indsats på få minutter dagligt
  5. Et så grundigt kendskab til din ryg og smerter, at du er rustet til tænderne med viden, øvelser og indsatser, der hurtigt bringer dig tilbage til god bevægefrihed, hvis du skulle få ondt i ryggen igen i fremtiden
  6. En klar trin-for-trin plan for din coretræning, så du når forløbet er slut bare har brug for at træne 2 gange om ugen i 15 - 20 min, for at få øget styrke. (Træningsfreak? Bare rolig, så finder vi mere træning til dig :-)
  7. Sikkerhed for, at din træning aldrig bliver ensidig eller mangelfuld, da vi træner din core "360°" rundt
  8. Øvelserne træner ikke kun dine ryg- og mavemuskler. Du får også trænet bækkenbund, åndedræt, ben, nakke og skuldre - kort sagt effektiv træning for det meste af kroppen
  9. Knivskarp formidling af øvelserne og effektiv feedback så du undgår spildtid - og dermed oplever hurtigere fremgang
  10. Vejen vi går sammen er via Pernilles gennemarbejdede U-M-K-Ø-Ø-F model (som du kan læse mere om længere nede på siden).

 

 

Pernille Springer

 

 

Jeg har arbejdet med alt fra nyligt opererede, "kontoratleter", seriøse motionister og højt performende "erhvervsatleter" som f.eks. politifolk, og har nu kondenseret min viden og know-how ned til 15 ugers forløbet. 

Min scoliose-ryg har i perioder været smerteramt, men med viden om smerter og vel gennemtænkt træning har jeg alligevel snuppet et par danmarksmesterskaber i konkurrence aerobic i mine 20'ere og er startet med capoeira (Brasiliansk kamp-dans) i en alder af 35 +. Jeg har uddannet bl.a. rygtræningsinstruktører siden 1999, og jeg underviser nu kurser for fagpersoner i rygtræning, smertevidenskab og funktionel neurologi (viden om hjernen og nervesystemet).  

 

 

Der er kun plads til dig + 5 andre på mikro-holdet, så nu er et godt tidspunkt at hoppe med, før mikro-holdet er fyldt (næste forløb kører tidligst til 2025). Prisniveauet er 7000 - 9000 kr, og Sygeforsikringen "danmark" giver tilskud op til 821 kr i alt.

 

Tilmeldingen til holdet åbner i slutningen af juni. Vil du have (uforpligtende) besked, når du kan snuppe en plads?

 

Stærk, smidig og smertefri ryg

Navn:
E-mail:

 

 

 

Forløbet vi sammen skal igennem er:

 

Hvor: fys-focus klinikken i Helsingør

 

Hvornår: Tirsdage kl 07.30 - 08.30. Start 3/9 og sidste træningsgang er 17/12. Der er ingen træning i skolernes ferier.

 

Hvordan:

 

  • Du udfylder spørgeskema om dine nuværende rygproblemer / ryghistorie
  • Vi mødes 1:1 i 90 minutter til fysisk undersøgelse og tests
  • 3. september starter vores første, fysiske træning
  • I samme uge åbner den første online øvelse (tager max. 5 minutter dagligt)
  • Og du får også adgang til relevant rygviden online på video (max. 30 minutters se-tid pr. uge)
  • Herefter træner vi sammen fysisk hver tirsdag, og online hjemme med én kort, daglig øvelse
  • I den sidste del af forløbet træner vi fortsat sammen fysisk hver tirsdag, men online træningen hjemme er bare én gang om ugen af 15 - 20 minutters varighed
  • Mellem vores fysiske møder holder vi løbende kontakten i vores lukkede facebook gruppe (valgfri)
  • I december mødes vi 1:1 til afsluttende opsamling og fysiske tests
  • Når forløbet er slut 17/12, står du KLAR med en skudsikker rygplan for fremtiden, samt laserfokuserede rygøvelser med resultat-garanti

 

 

Hvorledes:

 

I de 15 uger træner vi efter Pernilles gennemarbejdede U-M-K-Ø-Ø-F model:

 

  • U - Undersøgelse af dig og ryggen - så vi kender dit udgangspunkt og kan lægge en vandtæt plan, så du når dit mål
  • M - Målsætning; hvad er det præcis du vil kunne eller blive bedre til med ryggen?
  • K - Kontrol over dine rygsmerter - find løsninger (overraskende) lette steder
  • Ø - Øg smidigheden i ryggen - så du genvinder din bevægefrihed
  • Ø - Øg styrken i ryggen - så du slipper for begrænsninger og gør ryggen robust
  • F - Fasthold din plan og strategi - så ryggen fortsætter med at være stærk, smidig og smertefri, også på travle dage

 

Undervejs træner vi disse 8 kategorier af øvelser, så du kan finde netop den / de kategorier, der er vigtigst for dig:

 

  • Vejrtrækning
  • Mobilitet og smidighedsøvelser
  • Fascia (bindevæv)
  • Afspænding
  • Vestibulært (balance / indre øre)
  • Visuelt (syn)
  • Styrke-udholdenhed
  • Styrke

 

 

Tilmeldingen til holdet åbner i slutningen af juni. Vil du have (uforpligtende) besked, når du kan snuppe en plads?

 

Stærk, smidig og smertefri ryg

Navn:
E-mail:

 

 

 

Kom med og få:

 

  • Personlig undersøgelse, feedback og sparring med Pernille
  • Laser-fokuserede øvelser tilpasset 100 % til dig
  • Stærkt fællesskab på mikro-holdet, hvor vi støtter og hepper på hinanden

 

 

Mette Lindblads resultater med "Smertefri Ryg"